søndag 28. november 2010

Snickerskake :o)

Noen har lyst på mere Snickerskake, den er meget god, spesielt for søtmonser. Tørr ikke lage den annet enn til spesielle anledninger, for det sier bare svupps åsså er den borte.
Her kommer oppskriften;
2 dl sirup
1 glass peanøttsmør
1 ts vaniljesukker
1 liter Kellogs K
Sirup, peanøttsmør og vaniljesukker røres sammen i en gryte under oppvarming, når det blir flytende (skal ikke koke) bland i Kellogs K.
Bre utover i en liten langpanne ( 20 x 25 ) dekket med bakepapir.
Smelt 200 gr melkesjokolade og smør utover kaken mens den fortsatt er lunken. Deles i ruter før den blir helt kald, putt i kjøleskapet.

Dette er nok en skikkelig kaloribombe, tiltross for delvis sunt og fiberrikt innhold.
Tar ikke ansvar for eventuelle trange bukselinninger framover:))
God søndag og kos dere!!
Klem Sissel

4 kommentarer:

Hilde sa...

Hmmm.. Det der var en ordentlig fristelse. Og så enkel å lage. Må vel bare prøve den:) Ha en fin søndag du også!

Heidi sa...

Wow denne så bare skikkelig god ut!
Mmm det spørs om jeg ikke må prøve ut denne ja:)
Ha en fin søndag, klem:)

Nina sa...

Mmmmm, den så skrekkelig god ut og da jeg leste oppskriften ble jeg jo ennå mere opprømt. Har litt bakesperre (utenom SaraB da;)men denne skulle det jo ikke ta så skrekkelig lang tid å svisje sammen.
Flott fyrstikkeske du har laget også på forige innlegg.
Jeg driver nå å pakker, skal nemlig flytte inn på Cato senteret i en mnd., midt i julestria, hulk, men forhåpentligvis så slipper jeg hjem i helgene, ellers blir det skikkelig julekrise, hehe ;)
Har planer om å ta med meg litt hobbysaker for det er vel ikke så masse opplegg på kveldstid der.
Hva het det brettelagebrettet ditt, hehe, festlig ord ;)og hvor har du kjøpt det?

Klem fra NinA :)

Pinklady 68 sa...

Takk for oppskriften, Sissel:-)
Fyrstikkeska under ble bare nydelig!!
Utrolig herlig dette motivet:-)

Bikuben gir alltid energi:-)...må en tur innom iløpet av uka.

Ha en fin adventstid! Klem Laila.