tirsdag 19. november 2013

Blå/brun jul.

Jeg er glad i de gamle norske tradisjonelle julefargene, rødt, hvitt og grønt.
Samtidig er det blått eller blåtoner jeg liker aller best.
Blåfargen gjør noe med meg, den virker som balsam på sjela mi, minner meg om hav og vann...
Det får være nok filosofering for i kveld.
Det jeg skulle fram til var at jeg er glad i blå og brune julekort.
Her har jeg brukt de nyeste arkene til Maja, lekker juleserie i år også.
Motivet kommer fra MyBesties og er fargelagt med Copics.
Dies fra Spellbinders og Memorybox, punch fra MS.
Blomstene kommer fra Storyteller, den blå pyntekvasten er det Magnolia som har kreert.
Stickles, crystal på julekula og blomstene.
Den lille teksten kommer fra Kort og Godt.
Innsidene er omtrent som forsiden, tekst fra NSS, samme type deis og punch.

Passer hos: 
Kreativ Scrapping # 11, blå jul
Hjerteboden # 11, jul
Storyteller # 4, bling eller glitter
KortoMania # 97, julekort/juleprosjekt
CopicmarkerNorge # 47, jul i blått og brunt

Det ligger enda flere nye juleark fra Maja og venter på pulten min.
 Gleder meg til å lage noe med de også. 
En ny jule-Tilda har også flyttet inn i kortkroken min, hun trenger nye Copicsklær.
Det er i grunn mye å glede seg til framover, spesielt for de av oss som finner lykken i papirlapper, blekk og lim.


Ha en fin tirsdagskveld.
Klem Sissel

13 kommentarer:

sisla sa...

Åååå, dette julekortet her stråler d jul av. Herlige farger og så er d så flott pyntet. Ha en fin førjulstid.

Klem fra meg ;-)

Guri sa...

Blått og brunt er flotte fargar i lag, også på julekort :) Stilig med "pels"-lue og glitter på julekula.

Jorunn sa...

Blått og brunt er nydelig, også på julekort! Så fint motiv du har brukt her :)
Klem, Jorunn

Tuppenshobbyblogg sa...

Nydelig julekort i flotte farger.
Så flott motiv som er nydelig fargelagt.

Klem,Kjersti

Connie sa...

Nydelig julekort og lekkert pyntet på alle sider.
Takk for at du deltar i denne utfordring hos Storyteller
Vi ønsker deg lykke til – og håper du blir med oss flere ganger!
Klem Connie

Rita sa...

Kjempe fint :) Liker tradisjonelle farger jeg også. Ser på julekortene fra i fjor, der var det mer utradisjonelle farger, mens i år går det meste i rødt, blått, og brunt :) Klem Rita

Christina C. sa...

A breathtaking work of art, Sissel!

Pinklady 68 sa...

Et nydelig julekort!! Herlige ark, motiv og layout!! Å, for en produksjon du viste oss i forrige innlegg da...kommer til å gå som varmt hvetebrød på messa:-) Lekkert!!

Ha en fin dag!
Klem Laila.

Eva Gro sa...

Nydelig kort Sissel!!
Brunt og blått er kjempeflott sammen!!

Takk for at du deltar i denne utfordring hos Storyteller
Vi ønsker deg lykke til – og håper du blir med oss flere ganger!
klem fra
Eva Gro
Storyteller

Unknown sa...

Bare absolutt aldeles nyyydelig julekort og flott fargelegging Sissel :-)
Takk for at du deltar hos Kort O Mania og lykke til!
Klemmer fra Karin :-)

Kjersti sa...

For et herlig julekort, nydelig fargelagt og så flott motiv!
Takk for at du deltar hos CMN denne gangen, lykke til!
Klem fra Kjersti:)

Trine sa...

Fantastisk lekkert julekort. Takk for at du deltar hos Copic Marker Norge og lykke til:)
Klem,Trine

Audhild sa...

Så fint kort du har laget. Tusen takk for at du deltar i Hjertebodens utfordring denne måneden.
Klem, Audhild