søndag 25. desember 2011

Stille stille morgen.......

1. juledag, det er helt stille i huset og fortsatt mørkt ute, bare juletreet og noen levende lys skinner rundtomkring, duft av Kongerøkelse sprer seg i stua, det er julestemning.
Jeg er født og oppvokst langt nord i Norge, der er det mørketid og ingen sol på denne tiden av året. Jeg savner mørketiden, den gir ro og det lille lyset som er på formiddagen er vakkert. 
Jeg er vel en av de få her nede som ikke vil ha sol i jula, liker ikke sol på juletreet, det blir helt feil.......ødelegger julefølelsen min.
 Ja, ja vi har alle vårt og slite med :)
Mens jeg sitter her og nyter mørket mitt har jeg Cappuchino i koppen og lefse og annet julegodt på fatet, litt ventemat, vi skal spise julefrokost, eller brunch blir det vel kl 12:00. Mange i familien setter pris på lange morgener under dyna :)
Rett før jul hadde Nina en Gi Bort i bloggen sin. Hun har designet sin egen type julepute og den var jeg så heldig å vinne, nydelig håndarbeid, tusen takk, Nina.
Desemberukene har gått så fort at jeg knapt vet at de har vært her og da blir det litt travelt på slutten. De siste julekortene som ble lagd ble både veldig enkle og veldig like, dette er et av dem.
Har mange filer med ubloggede kort liggende, så det blir julestemning en god stund framover i denne bloggen.
  
I dag blir det en stille og rolig hjemmedag, må ut og gå en liten tur etter maten, ellers blir det bare innekos.
 Litt brettspill på ettermiddagen sammen med ungdommen er planen, skal  slå hele gjengen ned i støvlene i TP. 
Skal innom bloggene deres i løpet av dagen også, er lenge siden jeg har vært innom og kommentert og det er mange jeg har lyst til å gi en koselig julehilsen.
Nå er det tid for å forberede julefrokost, gleder meg til hjemmelaget italiensk salat, tomatsild, sirupsbrød og mye annet godt. 
Fortsatt god jul alle sammen.

Juleklem fra sofakroken :o)

6 kommentarer:

Trine Pedersen sa...

Høres ut som du har en skikkelig god julemorgen.:) Her i Bodø er det regn og storm. Skal ut og trosse været en liten tur, og så blir det innekos her også.

Ønsker deg og dine ei fortsatt riktig god jul. Håper sola ikke kommer og skinner på juletreet ditt. :):)

Juleklem fra Trine :)

Knerten sa...

Sirupsbrød og rolig alenestund om morgenen er slettes ikke å forakte :-)
Flott kort, Sissel, veldig lekkert med det mønsterpapiret og den søte blomsten.
Ønsker deg en fortsatt god jul.
Klem T.

Kerttu sa...

Nydelig julekort du har laget:) Tror jeg må få kjøpt med sånn blomst dies til neste jul, er jo så fin.

juleklem til deg og dine:)

tone sa...

Hei Sissel! masse flott du har laget, har vært lite i blogge verden i det siste, har ikke hatt tid. Mye å gjøre på butikken og eg har hatt endel bestillinger både på kort og annet til jul. Eg har også bestilt plass på ski.treffet i mars, skal du? det hadde vært koselig:-) Ønsker deg og dine en fortsatt god jul og ett godt nyttår:-)

Klem Tone

Helle sa...

Hallo igjen Sissel :)
Skjønner deg godt når du sier det ikke stemmer med solskinn på juletreet ditt!
Kos dere og nyt julefri og julefred!
Vi sees...
Klem fra Nord..

Pia sa...

så nydeligt julekort, ønsker dig en glædelig 2. juledag
knus Pia